Van Provider overstappen Waarom? Natuurlijk zijn er veel redenen om over te stappen. Dat u geld kunt besparen door over te stappen is duidelijk. De normale werkwijzes van providers zijn door de jaren heen uw internet pakket te upgraden voor het zelfde geld. maar dit gaat niet altijd op. sommige providers doen niks en laten u gewoon betalen, veel geld voor een trage verbinding. U kunt samen met ons eens kritisch naar uw huidige abonnement kijken en deze vergelijken met alle andere mogelijkheden die wier zijn. De 5 meest voorkomende redenen om over te stappen:
De 5 meest voorkomende redenen om de overstap te wagen
1. U vindt uw huidige abonnement te duur.
2. Uw huidige abonnement voldoet niet meer aan uw eisen en wensen.
3. U bent niet tevreden over de internetsnelheid van uw abonnement.
4. U hebt slechte ervaringen met uw huidige ADSL provider.
5. U wilt gebruik maken van meerdere diensten.
De 5 Grootste Providers
Lorem Ipsum.
Lorem Ipsum.
Lorem Ipsum.
Lorem Ipsum.
Lorem Ipsum.
Ik wil overstappen, een handige checklist
-
1.Wat wil ik precies?
Begin met kijken naar uw huidige abonnement of abonnementen. Wat voor diensten heeft u momenteel en bij welke providers? Kijk of het gaat om internet, telefonie en/of digitale televisie. In de meeste gevallen is het voordeliger een alles-in-1 pakket te nemen bij uw nieuwe provider dan drie losse abonnementen. Bedenk daarna voor u zelf wat u eigenlijk wil. Denk bijvoorbeeld aan internetsnelheid, moet die hoog zijn of mag die juist wat lager? Wilt u vooral een goedkoop abonnement of juist een kwalitatief hoogstaand abonnement? U hebt verschillende opties om uit te kiezen, zoals wel of geen onbeperkt bellen. Op onze website kunt u uw wensen filteren wanneer u pakketten gaat bekijken.
-
2.Kan ik wel overstappen?
Het belangrijkste wat u moet weten is of u contractvrij bent bij uw huidige provider(s). Als uw huidige abonnement nog niet opgezegd kan worden, zult u zowel aan uw oude providers als aan uw nieuwe provider moeten betalen. Dit leidt tot dubbele kosten, dus kijk goed de eerst mogelijke einddatum van uw abonnement na. De gemiddelde levertijd van providers is vier weken, het is daarom belangrijk dat u uw huidige provider nog niet opzegt wanneer u de overstap maakt. Op het contract van uw huidige provider vindt u veel informatie zoals uw huidige diensten, de startdatum, de contractsduur, de opzegtermijn en het contractnummer. Met de startdatum en de contractsduur kunt u de einddatum van uw huidige abonnement bekijken. Is de einddatum verstreken? Dan kan uw abonnement door een nieuwe wet elke maand opgezegd worden!
-
3.Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?
De gouden regel bij het overstappen is altijd: uw nummer kan in bijna alle gevallen worden overgenomen door uw nieuwe provider. Moet u uw abonnement toch zelf opzeggen? Zeg nooit uw contract op voordat u bent overgestapt! Let met overstappen goed op wanneer u een vast telefoonnummer heeft dat u wilt behouden. Er zijn een aantal scenario’s mogelijk. Bekijk de scenario’s hier en hoe het overnemen van een nummer in zijn werk gaat!
-
4.Kan ik mijn e-mailadres behouden?
Wanneer u een e-mailadres heeft dat door uw huidige provider wordt geleverd, zoals @kpn.com of@tele2.nl, dan zult u deze bij een overstap verliezen. Hebt u een vrijstaand e-mailadres, zoals @hotmail.com of @gmail.com, dan kunt u deze ongeacht de provider behouden. Bij sommige providers kunt u een zogenaamd ‘e-mail only’ account nemen, zodat u bij een overstap wel uw e-mailadres kunt behouden. Dit is altijd tegen extra bijbetaling. Stapt u over en krijgt u een nieuw e-mailadres? U kunt heel gemakkelijk door middel van n e-mailtje aan uw gehele adressenboek iedereen van uw nieuwe e-mailadres op de hoogte brengen! U kunt ook apart e-mailaccount nemen via www.domeinnamenbestellen.nl! Tegen voordelige tarieven per jaar heeft u hier een account met n of meerdere e-mailadressen, een website is hierbij niet nodig.
-
5.Wordt alles voor me geregeld?
Wij helpen u bij het vinden van een juist pakket. Hierna begeleiden wij u met overstappen. Is de aanvraag gelukt? Dan neemt uw nieuwe provider het van ons over. Wij zijn uw tussenpersoon zolang de aanvraag loopt. Tijdens het bestellen kunt u ons vertellen wat u momenteel voor diensten heeft (internet, telefonie, televisie) en van welke providers.Telefonie: Uw telefoonnummer kan in de meeste gevallen behouden worden. Dit wordt overgenomen door uw nieuwe provider en uw abonnement zal ook opgezegd worden. Vertel ons goed wie uw huidige provider is om problemen te voorkomen!Internet: Internet kan door en bij de meeste providers opgezegd worden met hier en daar een uitzondering. Hiervoor hebben wij uw contractnummer nodig. Dit is vaak niet hetzelfde als uw klantnummer, het contractnummer wordt meestal alleen gebruikt om over te stappen. Deze kunt u vinden op uw persoonlijke productpagina van uw provider of door even te bellen met uw oude provider.
Indien u tijdens de bestelling het contractnummer niet bij de hand heeft is dat geen probleem. Na de bestelling krijgt u van ons maximaal 7 dagen de tijd om het contractnummer alsnog telefonisch of per e-mail aan ons door te geven. Pas als wij van u het contractnummer hebben ontvangen kunnen wij uw aanvraag in behandeling nemen. Direct invullen of zo snel mogelijk doorgeven is dus niet verplicht, maar versnelt wel het bestelproces!
Televisie: Voor televisieproducten is momenteel geen overstapservice, dit moet u als klant dus altijd zelf opzeggen. Dit verschilt echter per provider en er zijn veel zaken van belang, zoals het moment van opzeggen, hoe op te zeggen. Het is daarom handig dit voor u besteld aan ons te vragen!
-
6.Alles klopt, ik wil overstappen!
Twijfelt u of het verstandig is om nu over te stappen of heeft u andere vragen? Neem dan gerust eens contact op met onze op, wij zijn u graag van dienst om u verder te helpen met een overstap naar een andere provider.U kunt ook zelf gelijk de postcodecheck doen. U ziet nu alle abonnementen die op uw adres beschikbaar zijn. Maakt u gebruikt van de filter, zodat u alleen die abonnementen ziet die u wilt zien! Hebt u toch meer behoefte aan persoonlijk advies of hulp, neemt u dan direct contact met ons op! U kunt aan ons uw keus duidelijk maken en uw bestelling plaatsen.
-
Bijzonderheden
Stapt u over van ADSL naar kabel? Houdt er dan rekening mee dat u altijd 2 weken overlap zult hebben. De reden hiervoor is dat de meeste kabelproviders een gemiddelde levertijd hebben van 2 weken. De opzegtermijn van een contractvrij abonnement is 4 weken. Zodra uw nieuwe kabelprovider de opzegging doet bij uw huidige ADSL provider, leveren zij dus meestal sneller dan het abonnement wordt opgezegd. Dit is helaas niet te voorkomen! Zo weet u wel zeker dat u niet zonder diensten komt te zitten.